Perkembangan Diri Syifa'

salam buat semua..semoga senantiasa dipayungi rahmatNYA..syifa' nak citer ni..alhamdulillah, syukur kepadaNYA..tangan syifa' dah baik..tapi takde gambar la..tak ambik pun..ummi nak ambik, tapi syifa' merengek tak nak..hehe..macam2 lah syifa' ni..

erm, kawan2 nak tahu tak?syifa' dah pandai turun katil sendiri tau..ummi ngan abi ajar syifa' sekali je..terus syifa' pandai keesokannya harinya..apalagi, terkejut la abi ngan ummi dibuatnya..hehe..tercengang abi ngan ummi tengok syifa' turun katil sendiri..tapi, syifa' tak pandai panjat katil lagi..tak sampai..hehe..takpe, nak tunggu kaki syifa' panjang lagi tu..

video

erm, syifa' nak citer apalagi yer..jap yer..syifa' nak fikir jap..ha!!!baru syifa' ingat..gigi atas syifa' dah nak tumbuh dah..tapi tak kuar banyak lagi..baru skit jer..hehe..patutla syifa' demam..rupa2 nyer nak tumbuh gigi lg..syifa' igt ker syifa' demam sebab tangan masuk kipas..rupa2 nyer bukan..hehe..

erm, syifa' rasa setakat tu dulu kot citer syifa' untuk kali ini..ok, nanti kiter bercerita lagi ye..sayangggg kalian semua..wassalam..


Baca Selanjutnya...

Tangan Syifa' Termasuk Dalam Kipas


Salam buat semua yang syifa' sayangi..syifa' ada berita sedih..waaaa..tangan syifa' terkena kipas..sakitttt..syifa' nangis selak sampai biru2 muka..peristiwa ni terjadi pada hari semalam jam 11.50 malam..syifa' ni mmg selalu tido lewat..paling awal tido pun kul 12 malam..kesian ummi kena layan karenah syifa'..ye la, kalau ummi tido je dulu, mesti syifa' kacau ummi..syifa' cucuk mata ummi, syifa' cengkam hidung ngan mulut ummi..pendek kata, syifa' mmg nakal..hehe..tapi syifa' sayang ummi tau..syifa' saje je nak main2 ngan ummi..

opss..melalut plak ke citer lain..oklah, berbalik kepada citer kita tadi..erm, semaenjak syifa' dah pandai jalan ni, syifa' suka sangat jalan2 round rumah, jadi malam tu, macam biasalah, syifa' pun jalan2 round dalam bilik..ntah macam mana nak dijadikan cerita, masa syifa' jalan tu, syifa' nak buat u-turn, syifa' terlajak dan terlanggar kipas..apa agi termasuklah jari-jemari syifa' yang halus ni dalam dedaun kipas..waaaa..apalagi, menjerit dan meraunglah syifa' sekuat hati..sampaikan ummi pun turut menangis kerisauan..alhamdulillah, malam tu abi ada di rumah..abi lah yang meredakan keadaan..ummi ngan abi terus basuh badan dan kepala syifa'..nak bagi syifa' hilang selak menangis..kemudian, sambil syifa' nangis kesakitan, abi ngan ummi basah kan tisu dan lap darah pada luka2 di jari syifa'..kemudian abi ngan ummi sapu tangan syifa' dengan minyak gamat..melihat kasih sayang dan kesungguhan ummi dan abi, terasa hilang segala sakit yang syifa' rasai..time kasih abi ummi..sayanggnye abi ngan ummi kat syifa'..terharu syifa'..maaf ye abi ummi..syifa' buat abi ummi risau..

erm, kawan2 nak tahu tak..malam tu kan, kejap2 syifa' tengok jari syifa'..kejap2 syifa' tgk jari syifa'..pastu syifa' nangis..asal tengok je nangis..asal nangis je tengok..huhu..sedihhhh..'kenapa jari ku jadi begini..waaa, dah tak cantik lagi..tapi Ya Allah, aku bersyukur padaMu..terima kasih Ya Allah kerana masih lagi memberi nikmat jari kepadaku..aku akan cuba sedaya upayaku untuk menjaga segala anugerahMu padaku, Ya Allah..'

oklah kawan2, sampai di sini dulu..syifa' dah ngantuk ni..syifa' tido dulu ye..jangan lupa doakan luka syifa' cepat sembuh..sayanggg kalian semuah..muahhh..wassalam..









Baca Selanjutnya...

Orang Kuantan Mai Ke Kelantan

Salam semua..didoakan semoga semuanya sihat senantiasa..aminnn..erm, hari ni syifa' nak citer pengalaman syifa' masa berpicnic dengan ummi, abi, ayah lang, mak lang, mak cu, mak dek dan juga iffah..

untuk pengetahuan semua, baru2 ni mck, pck dan sepupu syifa' dari kuantan, datang ziarah syifa' di kelantan..syifa', abi ngan ummi suka sangat mereka datang..terubat rinduuu..mereka sampai sini hari selesa malam..malam tu juga, abi belanja kami makan nasi arab kat kota bharu..sedapnyer...kami makan kat restoran at-tarbush..owner dia memang arab mari punyer la..hehe..yg kelakarnyer, masa semua orang tgh makan, syifa' ni pegi bantai tido plak..yer la, keletihan nak tunggu mereka dari kuantan tu sampai..punya la lama syifa' tunggu..kesian2..jalan jam rupernyer..ada treler terbalik..

erm, berbalik pada citer kita tadi, bila org lain dah nak siap makan, baru lah syifa' bangun..apa lagi, tercengang la syifa' dibuatnyer..bukan aper sbnrnyer, masa syifa' tido mula2 tu, syifa' tido dalam keta..bila bangun, tgk2, ada kat tempat lain..ramai orang plak tu..semuanyer duk tengok syifa'..sengih2 macam kerang busuk..huhu..main2 je..jangan marah ye..dalam hati, syifa' berkata, 'oh no! aku di mana??? ramai nyer manusia!! masa bila plak aku balik kuantan ni???aku mimpi ke??? oh, tidakkk!!! i don't believe it!!! i like it..aha aha..oh, i like it..aha aha..' hehe..lawak la plak..sekadar selingan..huhu..oklah, bila bangun, abi pun suap syifa' nasi..sampai la syifa' kenyang..alhamdulillah..iffah pun makan juga..mak lang yang suap..pas makan, kami pun bertolak balik ke rumah syifa'..kat umah, syifa' main ngan iffah, mak cu dan mak dek..best...paling best, syifa' main kejar2 dengan iffah..iffah naik walker, syifa' kejer iffah..syifa' kan dah pandai jalan..hehe..best betul main ngan iffah..

video

erm, esoknyer plak, semua orang rehat2..kecuali abi..sebab abi kena pi keje..pagi tu, kami makan bihun goreng dengan nugget..ummi yg masak bihun..mak dek plak goreng nugget..bagus mak dek..rajinnnn..hehe..pas semua dah makan, ayah lang pi pasar kat umah syifa' untuk beli apa2 yg patut..hehe..yg kelakarnyer, masa on de way ayah lang nak balik umah semula, ayah lang sesat..huhu tak jumpa lorong nak balik umah..kelakar la plak..jangan marah ayah lang..pas ayah lang balik dari pasar, mereka siap2 plak nak berjalan kat KB dan pi jalan umah kawan ayah lang dan mak lang ..yang pi cuma ayah lang, mak lang, iffah dan mak cu..best la mak cu, dapat kasut baru..ayah lang yang belikan..baik sungguh hati ayah lang..tak lupa juga buat mak lang..nanti jeles plak mak lang tu..hehehe..erm, tengahari tu, ummi masak nasi minyak..sedapnyer...mak dek plak, tolong jaga syifa' yang manje ni..asyik nak berdukung je dengan ummi..

malam tu plak, kami kena tido awal, sebab nak kena bangun awal pagi..kenapa erk??hehe, kami nak pi berpicnic kat waterfall..bestttt..pagi esoknyer, ummi ngan mak lang masak kat dapur..kami bawa bekal sandwich dan mee goreng..tak lupa juga keropok losong yang mak lang bagi..abi ngan ayah lang plak tido untuk charge energy untuk memandu nanti..haha..syifa' ngan iffah pun tido jugak..maklum lah, nak simpan tenaga nak mandi nanti..hehe..erm, kami pi mandi kat Jeram Pasu..masa pi tu, iffah ngan syifa' tak mandi pun..dengan bucuk2 tu la kami pi ke sana..hehe..sesampai je kami di sana, kami pun cari tempat duduk..abi beli bot untuk syifa'..sukernyer..time kasih abi..sayanggg abi..erm, iffah pun ada bot juga..tapi tertinggal kat umah dia..takper..kami kongsi je bot..mak cu pun guna bot syifa' jg..hehe..masa mula2 mandi tu, syifa' nangis..syifa' takut..tapi iffah, steady je dia..terror betul iffah..tapi pastu, syifa' dah ok..sampai letih syifa' mandi..alhamdulillah syifa' tak demam..gembira betul syifa' dapat picnic dengan mck, pck dan sepupu syifa'..pas kami mandi tu, kami tukar baju dan makan sama2..dalam jam 12 lebih, kami pn bertolak balik..syifa', abi ngan ummi balik umah..ayah lang dan yang lain, terus bertolak ke manir..umah tok long syifa'..sebelum pulang tu, kami bersalam-salaman..sedih juga rasa hati masa tu..takper, nanti jumpa lagi insyaAllah..oklah, sampai di sini dulu..nanti syifa' upload yer gambar2 masa picnic..tapi takder pun gambar syifa' mandi ngan bot..hehe..ambik gambar ngan bot masa kat umah je..oklah, wassalamm...

tengok iffah, tak takut pun mandi..

ni plak mak cu..tgn tu tgn mak dek..gmbr mak dek tak de..sbb asyik berendam je..hehe..

syifa' dah tak takut dah..

syifa' keletihan..

ayah lang, mak lang & iffah comey..

bot syifa'..

syifa' dengan bot..

dolphin tu syifa' tangkap masa mandi..hehe..acah je..

syifa' dengan dolphin sayang..

Baca Selanjutnya...

Syifa' Yang The Latest


salam buat semua..didoakan semoga kalian semua senantiasa dalam redhaNYA dan diberi nikmat tubuh badan yang sihat wal a'fiat..rindunyer syifa' kat kalian semua..erm, gambar kat atas tu, gambar the latest syifa' la..comey tak?hehe..erm, skrg berat syifa' dah 7.6 kilo..naik 100 gram je masa pi klinik baru2 ni..tapi, doktor kata takpe..sebab syifa' berselera makan dan aktif..ok lah, berbalik kepada topik kita pada kali ini..perkembangan terbaru syifa'?nak tahu tak?ok, syifa' nak citer lah ni..sabar erk..sabar tukan separuh daripada iman..

buat pengetahuan semua, syifa' dah tumbuh 2 batang gigi yang sebelah bawah..alhamdulilLah..nikmat kurniaan Tuhan..terima kasih Ya AlLah..tapi tak boleh nak tunjuk gambar gigi lagi..sebab tak tumbuh habis lg..erm, gigi syifa' tu, tumbuh satu2..masa gigi 1st tu tumbuh, syifa' demam..masa gigi 2nd pn syifa' demam..ummi kata, demam tu biasa la masa nak tumbuh gigi..ummi suh syifa' sabar dan kurang'n menangis..sebab, bila dah tumbuh gigi, baru lah comey macam ummi..hehe..ada2 sajer lah ummi ni..

apa lagi ye?haaa! syifa' dah pandai jalan betul2 dah..keje syifa' skarang, nak berjalan je..hehe..habis satu umah syifa' tawaf..b4 ni, syifa' blh jalan straight je..tapi skarang dah boleh belok2 dah..belok kanan..belok kiri..hehe..macam bawak keta la plak..huhu....b4 ni jg, kalau syifa' jatuh masa jalan, syifa' tak pandai nak bangun sendiri..syifa' kena berpaut dulu pada something..baru boleh bangun..tapi skarang, tak dah..alhamdulilLah, syifa' dah pandai bangun sendiri..

other than that..cewah..speaking la plak..takper2..kena biasa kan dari kecik ni..biar bila besar nanti, syifa' pandai berbahasa inggeris..erm, syifa' skarang dah pandai hisap botol sendiri..tapi ummi ngan abi kena baring kan syifa' dulu la..kadang2, bila syifa' dahaga sangat, sampai sebotol habis air tu..untuk pengetahuan semua..syifa' ni tak minum susu tepung..syifa' tak suker..macam2 jenis susu dah abi beli..semua syifa' tak boleh minum..semua syifa' tak nak..sebab, bila syifa' minum, syifa' nak termuntah..syifa' minum air masak jer..kadang2 ummi bagi juga syifa' air sunquick..sebab kesian kat syifa', asyik minum air masak je..

video

erm, apa lg ni nak citer..no idea la..jap erk, syifa' nak pikir jap..haaaa! ting! ting! syifa' dah dapat idea..kawan2 nak tahu tak, syifa' ni skarang, pantang tengok abi berpakaian lengkap..especially bila abi pakai baju nak pi keje..mesti syifa' terus jalan kat abi..mula lah syifa' mengekor je abi jalan..ke sana lah..ke sini lah..pastu syifa' hulur2 tangan kat abi..haha..apa lagi, nak suh abi dukung lah tu maknernyer..'abi..abi..nak itut..nak itut..' erm, bila abi ambik syifa', syifa' suker sangat..terus syifa' babai ummi..tapi, bila abi tak ambik syifa', syifa' sedih sangat..waaaa..apa lagi, menangislah syifa' dibuatnyer..ummi lah tempat syifa' mengadu..huhu..macam2 lah syifa' ni kan..keje syifa' nak mengikut je..nak berjalan je..

video

satu lagi! syifa' ni, klu dah pegang barang, org lain tak boleh ambik..klu org ambik, nanti syifa' jerit..kuat plak tu..ish3..syifa' suka main beg duit dan hset ummi ngan abi..erm, kesian ummi..hset ummi dah nak rosak dah..itulah pasal, klu org msg atau tipun ummi, kadang2 ummi tak dengar..sebab, spekaer hset ummi dah tak betul..kadang2 ok..kadang2 ko..ni syifa' la punya pasal..asyik nak baling hset ummi je..hset abi ok je lagi..sebab abi suka sorok hset abi..sebab tu lah hset ummi jadi mangsa..kesian2..maaf kan syifa' ye ummi abi..syifa' tak boleh nak fikir lagi..yg syifa' tahu, nak main jer..

video

ha! satu lagi! yg ni mmg yg terakhir dah..takder dah satu lagi pasni..hehe..erm, syifa' skarang dah ader kasut dah..warna merah..ummi ngan abi yg belikan..time kacih ummi ngan abi..syifa' sayang ummi ngan abi..muahhh! hehe..tapi bila syifa' jalan pakai kasut, ummi ngan abi mesti gelak..haha..sebab lain macam jer bila syifa' jalan..punya la tinggi syifa' angkat kaki masa nak melangkah..haha..kwang3..al maklumlah..kasut baru lah katakan..syifa' tak biasa lagi..takper lah..syifa' tak kisah ummi ngan abi gelak..syifa' lagi suka..sebab syifa' dapat buat ummi ngan abi ketawa..syifa' pun turut bahagia..huhu..






oklah..sampai di sini dulu buat kali ini..salah dan silap tulisan, harap di maafkan..sayangggg kalian semua...moga kita berjumpa lagi di lain waktu..aminnn...w'salam wbt..
Baca Selanjutnya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...