Akhirnya..





salam buat semua pengunjung laman ini..apa khabar semua?smg sihat hendaknya..amin, ya Rabb..alhamduliLlah, setelah sekian lama blog ini tidak di'update', AKHIRNYA, ter'update' jua..huhu..ekceli jeles tgk ummi auni asyik meng'update' blog..tercabar rasanya..hehe..erm, hari ini ummi nak citer ttg anak2 ummi lah..nur syifa' izzati dan nur najwa farhani..asal wujud blog ini pun, sebab lahirnya anak2 ummi..

OKEY! LET'S CHECK IT OUT !!!

for the first, jom kita citer ttg syifa'..skrg syifa' dah berumur 2 tahun 7 bulan..alhamduliLah, dah besar dah anak ummi..

saje ummi upload kan gambar2 syifa' masa baby dulu..rindu dan amat gembira ummi melihat anak ummi membesar..comelnyer..geram ummi..hehe..

berisi sungguh syifa'..tapi sekarang dah kurus..

hehe..pakai kopiah abi..nampak handsome la plak..bila la plak nak dapt anak lelaki..ahaksss..

erm, apa perkembangan syifa' ye..syifa' dah igt ABC sampai huruf D..huhu..itu pun ummi tak ajar..juz nyanyi, lihat video dan kadang2 syifa' baca buku2 yang abi beli dan juga buku yang ummi buat sendiri..ummi cadang, msk umur 3 tahun, ummi nak start ajar syifa' ABC step by step, insyaAllah..

ha! baca Qur'an pun tidak dilupa..sjk dr kecik lagi..klu ummi baca qur'an, mula lah dia nak duduk atas riba dan mengalunkan bacaan tarannum nyer yang syahdu..huhu..bila mak cu baca iqra' ngan nenek after maghrib, mesti dia duk sibuk baca skali..hehe..

hehe..klu syifa' dah start baca buku..mesti muncung2 jadi mulutnyer..meng'hentam' je apa dia nak baca..mcm bomoh baca jampi pun ada..sabarrr je lah..

inilah buku yang ummi buat tu..asalnya, ummi buat utk iman (adik bongsu ummi)..kiranya, skrg menurun ke syifa' plak lah..smg berkat air tangan ummi, syifa' jadi anak yang cemerlang di dunia dan akhirat..insyaAllah..

erm, colour buku pun dah pandai..pandai lah sangat2..hehe..melukis pun pandai la juga..bulat bulat bulat..itu lah yuang syifa' pandai lukis..

gambar ini diambil ketika meraikan ulangtahun kelahiran syifa' tahun lepas..ibu (ibu iffah) bagi syifa' colour ni..apa lagi, terus syifa' duk sibuk nak mengaler..hehe..tapi colour ni dah ntah ke mana..erm, ummi dah beli colur baru untk syifa'..yang besar punya..alhamduliLlah, tahan lama dan tak mudah patah..pada ibu2 di luar sana, ummi sarankan beli colour di bawah ini..haha..promote lah plak..


lukisan syifa' buat..syifa' mmg suka buat bulatan..haha..ada makna ke disebaliknye..keluar barisan, masuk bulatan..ahaksss..

haha..inilah hasil kreativiti syifa'..cantik bebeno dia mengaler gambo..haha..

ekceli, ini mmg besa bg kanak2 yg sebaya dgn syifa'..kt tak boleh nak halang..sebab perkara2 ini lah yang akan memperkembangkan minda anak2..

alhamduliLlah, syifa' selalu jugak solat..dia suka solat dgn mak cu nyer..syifa' dah pandai pakai telekung sendiri dan akan simpan kembali telekungnya selepas digunakan..tapi, kekadang, malas jugak..huhu..besalah kan..syifa' ni suka bahasakan dirinya 'kakak'..haha..kakak yg mithali lah katakan..tapi, suka sangat menangis..terlalu sensitif..klu dia dah mula menangis, blh bnjr rumah dgn air matanya..


Citer tentang najwa, lain kali plak ye..jika ummi rajin..hehe..sabo je lah..ok, ilal liqa'..wassalam..


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...