"CUTE LIL MUSLIM & MUSLIMAH CONTEST"

salam buat sahabat2 semua..apa khabar semua?hari ini, syifa' ngan adik nak citer ttg "CUTE LIL MUSLIM & MUSLIMAH CONTEST"..hehe..mungkin sahabat2 dah pernah dengar kot..dan mungkin juga ada yang tak tahu ttg contest ni..kami tahu ttg contest ni pun, bila tgk mak lang kami punya blog..

hasil dorongan dan sokongan drpd ummi ngan abi, kami pun bersemangat lah nak participate contest ni..ummi ngan abi kata, if ada rezeki, dapatlah hadiah..tak dapat hadiah tu, jgn nak menangis plak..hehe..apa2 pun, bak kata auni, kami participate contest ni, bukan sekadar nak dapat hadiah tetapi juga utk menambah kenalan..

meh kami cerita ttg contest ni ye..contest ni dibuat oleh walid & ummi damia sempena hari lahir damia' yang pertama (setahun)..ha! hari inilah besday damia'..utk keterangan lanjut, sahabat2 boleh tgk kat blog walid & ummi damia'..hehe..

From Damia':

Hai kawan2..nama saye Damia' Rujhaa binti Ahmad Zainol Arifin.. Mia dilahirkan pada 20 Julai 2009 di Kuantan.. tak lama lagi birthday Mia.. haa..ajak laa ibu ayah kawan2 datang rumah Mia nanti... ni birthday pertama Mia..haaa sempena birthday Mia ni, walid Mia buatla contest ni..nak kumpul2kan kawan2 Mia kat luar sana.. haa..ape lg kawan2.. jom la..mintak ibu ayah kawan2 snap gambar kawan2 yang paaaaaling cute skali... walid cakap ade hadiah menarik menanti kawan2..tak dapat datang umah Mia pun takpe.. nanti Mia suruh walid post hadiah tu kat kawan2..hihi...

ha! yang inilah damia'..comel bangat sih..salam taaruf daripada syifa' dan najwa..sebelum kami memperkenalkan diri, kami nak mengucapkan sanah hilwah buat damia.'.semoga damia' menjadi anak yang mukminah solehah buat walid & ummi..aminn..

oklah, sekrang kami nak cerita tentang kami plak..kami merupakan anak kepada abi yg hensem, Ahmad Najmul Khairi Mahmud Zuhudi & ummi yang cun, Nurul Mukminah Yusof..bertitik tolak dari pernikahan ummi ngan abi pada 30 Jun 2007, lahirlah kami berdua ini..

ha! inilah syifa'..syifa' dilahirkan di HTAA, Kuantan..berat syifa' masa lahir 3.9 kilo..huhu..beratkan syifa'..ummi kena operate masa lahirkan syifa' sebab teralu lama dalam labour room..20 jam..besarnya pengorbanan ummi..terima kasih ummi..

Nama: Nur Syifa' Izzati Ahmad Najmul Khairi
Tarikh Lahir: 23 Julai 2008
Umur: 2 tahun
Disebalik Gambar:
1) Allahuakbar! itulah lafaz yang selalu syifa' ucapkan semasa syifa' mengikut ummi dan abi menunaikan solat.. kata ummi dan abi, SOLAT ITU TIANG AGAMA..
2) WANITA @ MUSLIMAH ITU TIDAK BOLEH TERLALU LEMAH DAN MUDAH MENGALAH.. mesti ada keyakinan yang tinggi dan turut mampu menjadi pemimpin..

ha! inilah najwa..najwa adik kepada syifa'..setakat ini, najwa la yang bongsu..hehe..sebab itulah orang panggil najwa adik..najwa pun lahir kat HTAA..sama ngan kakak..najwa lagi berat..4.07 kilo..mantop kan..ummi lahirkan najwa secara normal..tapi kena vacuum..ummi, adik pun nak ucapkan time kacih kat ummi..

Nama: Nur Najwa Farhani Ahmad Najmul Khairi
Tarikh Lahir: 07 Oktober 2009
Umur: 9 bulan
Disebalik Gambar:
1) ummi ngan abi kata, kita hendaklah sentiasa senyum dan ceria walau seberat manapun ujian yang dihadapi..sebab, SENYUM ITU ADALAH SEDEKAH..bila kita senyum, kita buatkan orang lain gembira dan terut tersenyum..disamping itu, kita juga akan rasa gembira..
2) BERHIBUR TIADA SALAHNYA..tidak dilarang untuk kita berhibur, asalkan ia tidak bertentangan dengan syariat Islam..tambah lagi di waktu hidonisme yang makin m'jadi2 ini, sama2 lah kita kuatkan iman, bulatkan tekad untuk melawan arus2 durjana ini..nauzubillahimin zalik..

akhir kalam, syifa' ngan adik rasa sangat berbangga dengan walid & ummi damia' kerana mengenakan syarat memakai tudung bagi girl dan kopiah bagi boy..inilah kali pertama kami jumpa contest islamic seperti ini..tahniah buat walid & ummi damia'..oklah, sekian dulu daripada syifa' dan adik..tiada apa yang dapat kami hadiahkan buat damia' melainkan persahabatan yang suci ini..maklumlah..kami kecik lagi..takde duit pun..hehe..melawak la plak..moga damia' hepi dan ceria sokmo..wassalam..

2 comments:

  1. hey... cutenya awak berdua ni misti ikut rupa nenek awak ( pn.faridah). salam untuk nenek ya...

    ReplyDelete
  2. salam ukhuwah juga buat 'syuhada'..hehe..alhamduliLlah..segala yang cantik tu pun datangnya dari Allah..'syuhada' ni kawan mak ke?kenal saya ke?

    ~ummi~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...