Orang Kuantan Mai Ke Kelantan

Salam semua..didoakan semoga semuanya sihat senantiasa..aminnn..erm, hari ni syifa' nak citer pengalaman syifa' masa berpicnic dengan ummi, abi, ayah lang, mak lang, mak cu, mak dek dan juga iffah..

untuk pengetahuan semua, baru2 ni mck, pck dan sepupu syifa' dari kuantan, datang ziarah syifa' di kelantan..syifa', abi ngan ummi suka sangat mereka datang..terubat rinduuu..mereka sampai sini hari selesa malam..malam tu juga, abi belanja kami makan nasi arab kat kota bharu..sedapnyer...kami makan kat restoran at-tarbush..owner dia memang arab mari punyer la..hehe..yg kelakarnyer, masa semua orang tgh makan, syifa' ni pegi bantai tido plak..yer la, keletihan nak tunggu mereka dari kuantan tu sampai..punya la lama syifa' tunggu..kesian2..jalan jam rupernyer..ada treler terbalik..

erm, berbalik pada citer kita tadi, bila org lain dah nak siap makan, baru lah syifa' bangun..apa lagi, tercengang la syifa' dibuatnyer..bukan aper sbnrnyer, masa syifa' tido mula2 tu, syifa' tido dalam keta..bila bangun, tgk2, ada kat tempat lain..ramai orang plak tu..semuanyer duk tengok syifa'..sengih2 macam kerang busuk..huhu..main2 je..jangan marah ye..dalam hati, syifa' berkata, 'oh no! aku di mana??? ramai nyer manusia!! masa bila plak aku balik kuantan ni???aku mimpi ke??? oh, tidakkk!!! i don't believe it!!! i like it..aha aha..oh, i like it..aha aha..' hehe..lawak la plak..sekadar selingan..huhu..oklah, bila bangun, abi pun suap syifa' nasi..sampai la syifa' kenyang..alhamdulillah..iffah pun makan juga..mak lang yang suap..pas makan, kami pun bertolak balik ke rumah syifa'..kat umah, syifa' main ngan iffah, mak cu dan mak dek..best...paling best, syifa' main kejar2 dengan iffah..iffah naik walker, syifa' kejer iffah..syifa' kan dah pandai jalan..hehe..best betul main ngan iffah..

video

erm, esoknyer plak, semua orang rehat2..kecuali abi..sebab abi kena pi keje..pagi tu, kami makan bihun goreng dengan nugget..ummi yg masak bihun..mak dek plak goreng nugget..bagus mak dek..rajinnnn..hehe..pas semua dah makan, ayah lang pi pasar kat umah syifa' untuk beli apa2 yg patut..hehe..yg kelakarnyer, masa on de way ayah lang nak balik umah semula, ayah lang sesat..huhu tak jumpa lorong nak balik umah..kelakar la plak..jangan marah ayah lang..pas ayah lang balik dari pasar, mereka siap2 plak nak berjalan kat KB dan pi jalan umah kawan ayah lang dan mak lang ..yang pi cuma ayah lang, mak lang, iffah dan mak cu..best la mak cu, dapat kasut baru..ayah lang yang belikan..baik sungguh hati ayah lang..tak lupa juga buat mak lang..nanti jeles plak mak lang tu..hehehe..erm, tengahari tu, ummi masak nasi minyak..sedapnyer...mak dek plak, tolong jaga syifa' yang manje ni..asyik nak berdukung je dengan ummi..

malam tu plak, kami kena tido awal, sebab nak kena bangun awal pagi..kenapa erk??hehe, kami nak pi berpicnic kat waterfall..bestttt..pagi esoknyer, ummi ngan mak lang masak kat dapur..kami bawa bekal sandwich dan mee goreng..tak lupa juga keropok losong yang mak lang bagi..abi ngan ayah lang plak tido untuk charge energy untuk memandu nanti..haha..syifa' ngan iffah pun tido jugak..maklum lah, nak simpan tenaga nak mandi nanti..hehe..erm, kami pi mandi kat Jeram Pasu..masa pi tu, iffah ngan syifa' tak mandi pun..dengan bucuk2 tu la kami pi ke sana..hehe..sesampai je kami di sana, kami pun cari tempat duduk..abi beli bot untuk syifa'..sukernyer..time kasih abi..sayanggg abi..erm, iffah pun ada bot juga..tapi tertinggal kat umah dia..takper..kami kongsi je bot..mak cu pun guna bot syifa' jg..hehe..masa mula2 mandi tu, syifa' nangis..syifa' takut..tapi iffah, steady je dia..terror betul iffah..tapi pastu, syifa' dah ok..sampai letih syifa' mandi..alhamdulillah syifa' tak demam..gembira betul syifa' dapat picnic dengan mck, pck dan sepupu syifa'..pas kami mandi tu, kami tukar baju dan makan sama2..dalam jam 12 lebih, kami pn bertolak balik..syifa', abi ngan ummi balik umah..ayah lang dan yang lain, terus bertolak ke manir..umah tok long syifa'..sebelum pulang tu, kami bersalam-salaman..sedih juga rasa hati masa tu..takper, nanti jumpa lagi insyaAllah..oklah, sampai di sini dulu..nanti syifa' upload yer gambar2 masa picnic..tapi takder pun gambar syifa' mandi ngan bot..hehe..ambik gambar ngan bot masa kat umah je..oklah, wassalamm...

tengok iffah, tak takut pun mandi..

ni plak mak cu..tgn tu tgn mak dek..gmbr mak dek tak de..sbb asyik berendam je..hehe..

syifa' dah tak takut dah..

syifa' keletihan..

ayah lang, mak lang & iffah comey..

bot syifa'..

syifa' dengan bot..

dolphin tu syifa' tangkap masa mandi..hehe..acah je..

syifa' dengan dolphin sayang..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...