Nafas Baru.. Semangat Baru.. Semoga Istiqomah..



salam buat semua pengunjung blog ummiey..apa khabar semua?didoakan semoga semuanya sentiasa diberi kesihatan yang baik serta terus kuat dan tabah dalam agenda untuk menjadi hambaNYA yang soleh solehah..

diakui, mmg agak lama dan agak culas atau dgn bahasa saintifiknya AGAK PEMALAS utk ummiey mengupdate blog ummiey ini..bayangkanlah, sejak diberi nafas ketika august 2008 tak silap ummiey, dah hampir 4 tahun, hanya ada 89 entri sahaja yang ummiey post..huhu..hangat2 tahi ayam sungguh orang zaman dulu kata..sabo je lah..huhu..

actually, minat ummiey ni, timbul balik, after ummiey duk menyibukkan diri dengan membuat blog2 utk orang..hehehe..duk sibuk yang org, yang diri sendiri bersawang dan berdebu setinggi berapa inchi ntah..hahaha..ummiey ni, bukanlah org IT..tapi ummiey suka benda2 camni..nak buat blog ni kena faham jugak coding2 dia..mmg pening..tapi i like it so much..heheh..antara blog yang ummiey pernah buat ikut setakat ilmu yang ummiey ada adalah seperti berikut (heheh..cam skema lah plak ayat) :

1) Syakirah's Craft - ni blog adik ummiey..
2) Nisa' Paya Besar - ni blog Nisa' Paya Besar..
3) DMP Paya Besar - ni blog Dewan Muslimat PAS Paya Besar..
4) Aishah Ali Omar - ni blog sahabat ummiey..
5) Ustaz Yusof Embong - ni blog ayah ummiey..

ok, berbalik kepada topik kita tadi..insyaAllah, ummiey berazam at least 1 hari sekurang2 nya 1 post yang ummiey create..caiyok! caiyok! tak kisah lah post utk kategori apa pun..asalkan ada perkara yang dapat ummiey kongsikan buat semua.. doakan ummiey istiqomah..jika ada salah dan silap dalam mana2 entri ummiey, segala kritikan yang MEMBINA amat2 ummiey alu2 kan..

ye lah, kita ni manusia biasa..tidaklah sempurna..terkadang, kita tak menyedari yang kita telah melakukan kesilapan..itulah gunanya ukhuwah dan persahabatan..bersahabat bukan HANYA sekadar mengiyakan semua yang sahabat kita lakukan..TETAPI, turut juga menegur dan memberi tunjuk ajar andai sahabat yang kita sayang kerana Allah itu melakukan keselipan..dengan itu, barulah kita dapat merasakan, manisnya UKHUWAH atas DASAR IMAN.. insyaAllah..

hurm, klu kalian lihat, di bahagian pages ummiey, ada page utk KOLEKSI ISLAMIC ANIMATION..sapa2 yang suka mutiara kata bergambar tu, boleh lah download picture kat situ..bukan ummiey yang buat pun, ummiey kumpul dari blog2 dan web2 lain..macam gambar utk entri ni, utk adalah one of the collection..cantikkan..ummiey suka benda2 camni..cute miut..

akhir kalam..buat FAMILY ku yang terdapat dalam BLOGLIST tu, sama2 lah ye kita m'update our blog..hehehehe..i dah update..u all bila lagi..kwing kwing kwing..tengok2 lah ye status update masing2..hehehe..sayang kalian semua..wallahu 'alam..ilal liqa'..wassalam..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...